04 April 2011

Viena noaptea

Câteva idei pe margine:
-Era o glumă care suna cam aşa: Unui statistician îi era frică să zboare din cauza posibilităţii unui atentat la bord (şi aşa mică) aşa că mereu zbura cu o bombă cu el. Posibilitatea să existe două bombe la bordului unui avion e infima.

-Azi am intrat în statistică, în modul cel mai de dorit cu putinţă. Zgomotul pe care l-am auzit la decolare, zice-se acum la ştiri, a fost coada avionului care se împrietenea cu asfaltul de pe Otopeni (tailstrike în termeni tehnici). Deşi am continuat până pe la 9000 de metri, căpitanul a anunţat că ne întoarcem şi aşa am şi făcut şi am schimbat avionul. Până să plecăm din nou avionul julit era deja băgat într-un hangar. Acum că am fost într-un incident aviatic, care sunt şansele să mai păţesc ceva? :)
-Oarecum legat de cele de mai sus, întâmplător am reţinut numele avionului - unul dintre oraşele României. Ce mă fac dacă trebuie să zbor iar cu el?

-Noul terminal de la Otopeni e chiar simpatic. Din pacate suferă de aceeaşi boală pe care am văzut-o la alte aeroporturi. Au făcut toul frumos şi nu au mai rămas bani de scaune. E loc să joci fotbal dar scaune sunt pentru 20 de oameni la o poarta. Restul de ~100 unde stau?

-Un punct care se adresează celor din domeniu, ca să zic aşa. Schema de culori a avioanelor Tarom e destul de uniformă (alb cu bleumarin, simbolul acela pe coadă) - totuşi e o oaie diferită şi anume un 737 cu winglets numit Craiova care e vopsit cu dungi bleu, nas negru şi are scris Tarom cu un font atipic pentru ei. Ştie cineva care îi e povestea?

Dar să trecem şi la chestii mai plăcute: Viena noaptea.

Semnul de lângă şcoala spaniolă de călărie.
O biserică pe care am văzut-o de la Schonbrunn cu tele-ul şi pe care am găsit-o cu Google Earth. Era închisă dar ce am putut vedea înăuntru a fost dezamăgitor.
Cupola de la Hofburg, noaptea.
Staţia de tren Franz Joseph.
Muzică tradiţională - woo-hoo.
Hofburg noaptea, aripa Michael parcă.
Tot Hofburg, altă aripă.
Maria Tereza între două muzee identice în aparenţă.
Opera
Parlamentul, de la nivelul trotuarului că atât poate trepiedul Optera. E mai mult o sursă de nervi şi ocupator de loc în rucsac decât o unealtă folositoare.
Rathaus noaptea.
Tot Rathaus, dar în fundal.
Şi la ei e cu reclame şi stencil-uri puse aiurea dar diferenţa e că la ei sunt lipite pe spatele indicatoarelor, nu pe faţă ca la noi. Desigur diferenţa e dată de faptul că acolo chiar se dau amenzi.
Random car.
O vitrină cu jucării.
La metrou, aglomerat sâmbătă seara.
Şi, în încheiere, în Viena, până şi demonii parchează legal!

7 comments:

Aliceee Traveler said...

Imi plac si problemele dezbatute la inceput (apropo de asta asa ma gandeam si eu acum cativa ani cand s-a prabuit avionul acela in ocean cu plecare din Brazilia si eu urma sa plec cu avionul si fricoasa cum sunt, ma gandeam ca daca ala s-a prabuist care e posibilitatea sa se mai prabuseasca unu chiar dupa acela, si dupa nici o saptamana aud de unu in oceanul Inidan cu un singur supravietuitor :)))) ) si imi plac si pozele, foarte frumoase!

Traveling Hawk said...

Nu stiu de ce esti suparat pe trepied, ca pozele sunt chiar frumoasa ?!

Cele doua muzee cu statuia Mariei Theresa intre ele chiar sunt "gemene": cel de arta si cel de stiinte naturale.

Imi place acea "random car" si, in general, mi s-a facut dor de Viena:}

Unknown said...

eh,nu e chiar random machineta aia...

Anonymous said...

"Craiova" este un 737 vopsit in schema clasica, pentru sarbatorirea a 55 de ani de la infiintarea TAROM.

http://www.airliners.net/photo/Tarom/Boeing-737-78J/1448492/L/

De putin timp, TAROM mai are un avion vopsit altfel:

http://www.airliners.net/photo/SkyTeam-(Tarom)/Boeing-737-78J/1886103/L/

Iar cu tailstrike... se repara :) Coada are o zona cu material special prevazut pentru asa ceva.

Andrei C. said...

Stiam ca la anumite avioane, nu neaparat la 737. Eh stiu ca nu e grav si se petrec destul de des. Oricum merci pentru informatiile despre Craiova :)

Andrei C said...

Meh, acuma vad ca are pe coada scris 55 de ani. Poate daca vedeam ma prindeam. Dar ideea de retro e foarte bine pusa in practica, exact la asta m-a dus gandul cand l-am vazut parcat: Aoleo, avionul asta pare cam vechi...

Andrei C. said...

Din cate vad nu e o idee originala. Si Iberia are un A320 cred tot asa in "retro livery" :)

Related Posts with Thumbnails