30 April 2014

Italian Job: Lago di Misurina

Dat fiind că urmează o mică vacanță și productivitatea va scădea în mod înspăimântător - adică traficul - postez acum. Dați, click, like și share și apoi puteți să mergeți la mare.

Un alt fragment de Alpi - unul mai interesant zic eu. Am ajuns în mijlocul acțiunii, acolo unde merge lumea bună. Cortina e la câțiva kilometri (nu, nu are de-a face cu vreo perdea ci cu Predealul lor, cea mai de fițe stațiune din Alpi - Cortina D'Ampezzo) și drumurile sunt "strapiene" în august. Și încep să înțeleg de ce.
Misurina

Locul din imaginea de mai sus se numește Lago Misurina și e un fel de stațiune cu 4 hoteluri unde se strâng de 5 ori mai mulți oameni - de asta am și fost nevoit să parchez mult în afara stațiunii. Lacul e undeva după hotelul galben din imagine. Iar turnurile alea din fundal - despre care nu exagerez dacă zic că sunt impresionante - sunt le Tre Cime di Lavaredo. E printre cele mai cunoscute și vizitate locuri din Alpi - cât de vizitate, vom vedea în episodul următor.
Până atunci, o plimbare scurtă în jurul lacului. De fapt, din rațiuni legate de timp, am făcut două opriri la Misurina, una ceva mai târziu în zi, de unde și diferența de lumină în unele dintre cadre.
Și ca să nu mint, da am parcat în afara localității dar apoi m-am dus spre centru și am pândit un loc de parcare. Experiența Bucureștiului m-a ajutat și m-am năpustit asupra unui cvasi-loc...
Misurina
When in Rome do as the romans. Gen. Era multă lume parcată la limita legalității dar nimeni nu incomoda. Repede poze până nu vine garda!
Hai dom'le că am lăsat loc de o bicicletă și trei pietoni.
Dar nu vine nimeni să-mi ceară socoteală. Bine, nu m-aș baza pe asta, în general în țările mai civilizate apare imediat un polițist. Ca în Matrix când se transformau oamenii în agenți. Așa că dacă vreți să stați liniștiți, plătiți parcarea. De fapt mă dau rebel degeaba pentru că am plătit și eu numai că mai tâziu.
Misurina
Peisajul, zic eu, nu are nevoie de nici o descriere. Avem și noi locuri frumoase, nu zic nu, dar parcă...
Eh, I won't say it. Să ne bucurăm de priveliște...
Probabil că parte din farmec e dat și de faptul că nu orice a vrut a venit și și-a făcut vilă cu ce culoare de țiglă a găsit la ofertă la Bricostore. Dar am zis că nu mai zic nimic...
Misurina
Rămânem cu priveliștea și cu bucuria că am ajuns aici.

Cum pierdeam available light, am hotărât să mă deplasez un mic mai sus spre punctul de interes al zilei și să mă mai întorc la Misurina mai târziu.
Aceste este Lago Antorno, un lac mai mic aflat un pic mai sus de Misurina. În partea din dreapta la baza celor două turnuri de stâncă este un punct alb,  destinația articolului următor.
Misurina
Fast forward vreo oră mai târziu când am găsit Misurina complet schimbată. Soarele deja se ascunsese după un alt munte și totul era în umbră.
Bine, nu chiar totul, versantul opus mai avea soare. Dar chiar și așa...Sun, what are you doing? Sun, stahp!
Din imaginile de pe aici nu vă dați seama ce aglomerație și ce ambuteiaje sunt. Iar dacă găsirea unui loc de parcare la Unirii e dificilă, să vedeți la Misurina.
Misurina
Noroc că majoritatea sunt oameni veniți doar în excursie - nici nu prea se poate altfel dat fiind că locurile de cazare sunt foarte limitate.
Pizzeria de pe partea cealaltă a lacului îmi cam făcea cu ochiul însă mai aveam o bună bucată de drum până la patul din seara aia. Și nu terminasem cu pasurile. O să pun și harta cu traseul pe zile la un moment dat. Nu de alta dar mai pun un link, mai dați un click, adervertaizării sar cu banu și nah...
Loc puțin, dar parcări de autocare tot sunt. Sunt curios dacă la noi ar fi fost ocupate de un X6 sau de un ML.Nu, știu, de un Q7! Băi și am zis că nu mai zic nimic...
Misurina
Plimbărică pe promenadă de lemn și apoi fuga la mașină că se termină ora de parcare. Next, pe traseu, un pic de Cortina și Passo Giau la asfințit. Next, ca și articol, un loc foarte special din Alpi, poate prea comercial și în mod sigur prea aglomerat. Suspans pnă data viitoare!

4 comments:

Vlad said...

vai, ce urat... cum ai rezistat? :)

Alexandra said...

A, dar nici n-ai avut cea mai fotogenica vreme de zi posibila... nori albi pufosi, cer albastru, etc...ce sa mai vrei? :))

iar ai lungit-o, hai recunoaste ca ti-e frica sa te apuci de prelucrarea pozelor cu Tre cime :P

Andrei C. said...

Sunt gata, urcate, acum lucrez la text. :)