04 September 2009

Roadtrip: Hunedoara

Mai întâi este nevoie de o introducere. Prin iulie am început plănuirea unei excursii de week-end prin zona Sibiului însă a durat ceva până am sincronizat toate resursele (8 la număr). Am rezervat locuri la random pensiune cu 2 zile înainte şi vineri seara am plecat corporatist spre Sibiu. Planul era să facem o excursie lungă sâmbătă şi una mai scurtă duminică. Am să dezvălui de pe acum planul pentru sâmbătă şi anume un road trip de ~400 de kilometri pe ruta Sibiu -> Sebeş -> Hunedoara -> Haţeg -> Petroşani -> Obârşia Lotrului -> Vidra -> Voineasa -> Brezoi -> Sibiu. Cam ca în imagine.

Vineri la plecare spre Sibiu am ales drumul pe Valea Oltului, ceea ce s-a dovedit o mare greşeală. Nu mai trec pe acolo decât forţat de împrejurări. Drumul e frumos însă numai dacă eşti singur pe el. Timp de jumătate de oră am avut următoarea privelişte în faţă.

Nu accident, nu lucrări, doar aglomeraţie. Cred ca e de 100 de ori mai bine să stai un pic în Bărcăneşti decât să înnebuneşti după un camion pe Valea Oltului. Şi după ce lucrurile se pun în mişcare de depăşiri nu poate fi vorba decât foarte rar. Am ajuns în jur de ora 11 la Sibiu, ne-am reunit pe terasa pensiunii, am băut o bere şi apoi somn de voie.

Dimineaţă ne-am trezit nu foarte devreme şi am mers în centru să luăm micul dejun. Nu de alta dar mai aveam de aşteptat 2 resurse să vină de la Bucureşti. Boala mea, panorama cu Piaţa Mare din Sibiu.

Pe la vreo 11 cred ne-am înşirat în sfârşit la drum cu direcţia Hunedoara. Drumul e bun însă este aglomerat. Am ajuns în Hunedoara în jur de ora 1, când soarele e cel mai puternic, un umil 38 de grade. Şi noi voiam să vizităm Castelul Huniazilor. Mă rog, Castelul Corvineştilor. Experienţa mi-a adus aminte de vizitarea Colosseum-ului pe un soare asemănător ceea ce face experienţa foarte enervantă, deşi poate locul în sine nu este.

Noroc că se merge mult prin interiorul castelului, unde e răcoare.

În curte e cald rău.

Expoziţie de animale împaiate si trofee în castel (?!).

În turnul sudic...

Castelul are şi un punct de panoramă asupra oraşului. Hunedoara cred că e un loc fantastic pentru pozat ruine industriale.

După castel am rămas în Hunedoara să mâncăm. Greşeală, sărăcia de local unde am fost era pustie, bucătarul se mişca greu, serviciu prost. Nu-mi aduc acum aminte cum se cheamă ca să-mi bat joc cu adresă însă e pe lângă castel.

Târziu tare, în jur de ora 4-5 am plecat din Hunedoara cu direcţia Petroşani. Mai întâi pe backroads până la Haţeg, unde am văzut indicator spre biserica Densuş însă nu mai aveam timp şi de ea şi apoi pe DN spre Petroşani. Drumul e în refacere însă operaţiunea e pe terminate şi e o plăcere. În dreapta noastră se vedea Retezatul sub nori de ploaie. Ne-a picurat şi pe noi puţin însă am avut noroc şi până am ajuns în Petroşani a ieşit soarele. Despre partea a doua a excursiei, altă dată.

4 comments:

Anonymous said...

ahh... frumoasa zona.
felicitari, esti ca o enciclopedie :)

eu astept cu nerabdare part2.

Andrei C. said...

Multumesc, multumesc :) Vine si partea 2, cat de curand.

Andrei said...

deci imi place blogul tau si "stilul fotografic" .. felicitari !