20 October 2013

OTP-FCO: Amintiri din Croația

Gata, m-am hotărât, duminica postez din seria "Din avion". Acesta este un zbor de dimineaţă spre Fiumicino care trece fix pe deasupra unui loc care mi-a plăcut foarte mult din Croaţia - din excursia de anul trecut. Să vedem...
Fiumicino

Nu, nu cu Air France. Doar că răsăritul era în dreptul lui :) - zborul, ca de obicei, a fost cu Alitalia. Am avut parte de o decolare frumoasă de la Otopeni...

...şi am văzut Bucureştiul în lumina răsăritului. Hey! I can see my house from up here! I think..no, no I can't.
După ce am văzut şi Craiova de sus...
Fiumicino

...am trecut deasupra unor nori care din fericire nu au ţinut mult.

S-au destrămat fix când ne apropiam de coastă...
În miagine se vede coasta Makarska şi parcul naţional Sveti Jure - un loc fain tare de tot din Croaţia. Sveti Jure e al doilea vârf ca înălţime de la ei şi se poate ajunge cu maşina dacă te încumeţi. Makarska just is...e un port destul de mare  (pentru zonă) şi simpatic de unde please feribotul înspre (printre altele) insula Brac.
Fiumicino
De deasupra, umbra cea mai pregnantă la stânga e Sveti Jure. Makarska e în dreapta, la ei încă nu ajunsese soarele.
Că tot vorbeam de insula Brac, iată şi Bol-ul şi plaja Zlatni Rat.
Mai departe, Hvar-ul..mişto ideea cu portule de ambarcaţiuni ascunse printre insule.
Fiumicino

Trecem marea şi ajungem în Italia. Şi iată că am un "coleg" de zbor pe care nu l-am observat până acum. Un ţânţar albit de ultraviolete probabil...
Apeninii, la mijlocul Italiei.
Şi o depresiune în mijlocul lor. Localitatea de lângă e Borgo Quattordici. De ce îi zice aşa, nu ştiu.
Dar ne apropiem de Roma!

Spre dezamăgirea mea trecem mult prea la nord...ce mă interesează pe mine peisajul de lâng Roma? Eu vreau să văd Roma! Mai ales că e ultima oară când zbor pe ruta asta, cel puţin în viitoarul apropiat.
Ei, uite totuşi că se poate. Puţin zoom, puţină imaginaţie...se vede Vittoriano (centru-dreapta).
Fiumicino
Şi se vede şi San Pietro şi Vaticanul. Dar e totuşi departe...
În fine. Asta a fost cu Roma - în partea a doua a călătoriei, aveam să văd mult mai bine un alt oraş de data asta foarte drag mie. Pe duminica viitoare!

3 comments:

Vlad said...

Ala e tantar criogenizat :)

Andrei C said...

Probably the highest mosquito in the world.